Přemýšlíte nad svými výkony?
Jak se na ně připravit a jak je posunout o kus výš?
Je možné dát do svého sportovního výkonu vše a přesto si jej náramně užít?
Nebo máte vůbec problém sami sebe namotivovat k tomu začít něco dělat?


POKUD JSTE SI ALESPOŇ NA JEDNU OTÁZKU ODPOVĚDĚLI ANO, TAK JSTE TU SPRÁVNĚ  A ROZHODNĚ ČTĚTE DÁL:

arrow

Snad každý, kdo jen někdy viděl v televizi nějaké sportovní klání, kde lidé na obrazovce předváděli sportovní výkony, nad kterými zůstává rozum stát, si nepoložil otázku:

 

JAK JEN TO DĚLAJÍ???

 

Na pohled zdánlivě nemožné výkony a přece se najdou lidé, kteří dokáží utáhnout obrovská plně naložená auta, kteří skáčou z velkých výšek do vody, či kteří běhají na vzdálenosti, které sotva ujedete autem za den. Brr…úplně mi z těchto výkonů mrazí v zádech.

 

CO JE ZA TĚMITO VÝKONY???

 

Tuto otázku jsem si sám položil na jednom ze závodů co jsem absolvoval:

Stoupám do kopce. Lyže mírně prokluzují na zledovatělém povrchu a ani pásy moc nepomáhají. Stojí mě to čím dál tím víc sil. Sil, které už nenacházím.

Zastavuji, zabodávám hůlky do sněhu a ztěžka oddechuji. V hlavě mám zmatek a na povrch vyplouvá spousta otázek.

Co se sakra děje? To jsem na tom opravdu tak špatně? Jak to, že už nemůžu? Pomalu zvedám hlavu a koukám před sebe na zbytek týmu, který přede mnou má již značný náskok. Signalizuji, že je to špatné. Končím.

Prostě a jednoduše končím. Nemám na to. Před chatou sundávám lyže a jdu se dovnitř ohřát. Je to opravdový konec a to nejen této etapy, ale i závodu samotného.Díky mému odstoupení zbytek týmu jde už jen pro pocit a zkušenosti, ale šanci na další postup již nemá. Možná se to dalo čekat. Sám jsem se o mé účasti na závodech v pozici soutěžícího dozvěděl týden před odjezdem. To už se toho moc nenatrénuje, moc nevyzkouší. Je už jen tak čas na přípravu věcí a vyzvednutí materiálu.

V noci se několikrát probouzím. Lituji odstoupení ze závodu a představuji si zbytek týmu někde venku na trati. Obávám se z jejich příchodu na základnu. Při mém rozhodnutí dále nepokračovat nic moc nenamítali, nebyl na to čas, ale až dorazí budou mít spoustu příležitostí k další konfrontaci.

Co se to vlastně se mnou stalo? Může za to má nedostatečná fyzická příprava, nebo je v tom něco víc? Můžu s tím něco dělat? Dokážu to nějak překonat?

Nejdříve si myslím, že vše bylo zaviněno špatným týmovým duchem, že jsme si jednoduše nesedli, ale když odstupuji o dva měsíce později ze závodu jednotlivců na Slovensku, začínám chápat, že chyba je někde jinde. A to ve mně. Chápu, že pokud se chci posunout někam dál, musím se hlouběji ponořit do vlastní přípravy.

Začal jsem vyhledávat odpovědi na mé otázky. Nejdříve na internetu, později i v knihovně a odborných časopisech. Zainvestoval jsem a objednal pár odborných knih.  Měl jsem na to všechno vcelku hodně času díky zranění, které jsem utržil v posledním nedokončeném závodě a které mi v tu dobu znemožňovalo trénovat, jak jsem byl zvyklý.

Postupem času se mi nashromáždila slušná dávka dat k dalšímu růstu v této pro mě nové oblasti mentálního tréninku. Došel jsem k závěru, že ať budu po fyzické stránce trénovat sebevíc, musím si nejdříve dát dohromady všechno v hlavě. Zjistil jsem, že bez správného poskládání věcí v mysli se jen těžko dá dosahovat výkonů, kterých bych chtěl.

Zranění mi po nějaké době odeznělo a já tak po čase tréninku mohl vyrazit na další závod. Zde jsem byl již připravený jako ještě nikdy. Přesně jsem věděl jak si udělat v hlavě pořádek, namotivovat se a během závodu překonat nejednu krizi či problém. Tento závod jsem zdárně  dokončil a to dokonce v osobním rekordu.

Výsledek tohoto závodu mi ukázal, že jsem na správné cestě.

JAK S MENTÁLNÍ PŘÍPRAVOU VŮBEC ZAČÍT?

  • ZAVŘÍT A VYPNOUT

    Podle mého názoru náš výkon začíná již u našeho rozhodnutí jednoduše vstát a jít něco dělat. Vypnout tu televizi, zavřít notebook, převléci se a vyrazit do posilovny či na si zaběhat na stezku. Právě tohle je ale u mnohých právě ten okamžik, kdy raději zůstanou sedět na místě – je to pro ně jednodušší.

  • SÍLA VLASTNÍ MOTIVACE

    Právě z tohoto důvodu je nejvhodnější začít vlastní motivací pro to, abychom jednoduše našli vlastní nový směr – vstali a šli něco dělat. Vystoupili tak ze své komfortní zóny a zažili jistou míru nepohodlí. K tomuto tématu jsem napsal eBook 10 motivačních dovedností, který popisuje základní motivační metody, které používám jak já sám, tak mnoho jiných sportovců.

arrow

privacy Na SPAM nahraji, vaše data jsou v bezpečí!

Proč využít mentální trénink ve vlastní přípravě na sportovní výkony?

  • mentální trénink dokáže posunout vaše výkony a vás blíže k vašim snům a cílům
  • sami sebe namotivujete k akci — nezůstanete jednoduše sedět na jednom místě
  • akceleruje vaše snažení být lepší
  • díky mentálnímu tréninku budete mít radost z toho co děláte a vaše tréninky neboudou pouze bezduchou otročinou kdoví za jakým cílem
  • sami sebe namotivujete k tomu, abyste trénovali více a tvrději, než kdykoli dříve
  • dokážete to, co se vám nyní zdá skoro nemožné

Kdo jsem já?

Michal Kolář

Jsem nadšený běžec — trail runner (obdivovatel Killiana Jorneta).

Rádce v oblasti mentální přípravy na sportovní výkony.

Člověk s vášní pro pobyt v přírodě a pocit volnosti v ní.

Hráč se smyslem pro fair-play.

Řekli o mně:

Michal je odhodlaný běžec a jestli si udrží stejný přístup k věci jako dnes, tak toho má ještě hodně před sebou.Jeho rady pro mě byli hodně cenné hlavně před závodem 5BV. To byl můj první dlouhý závod a Michalovi rady byly jeden z klíčových prvků hodně vybojovaného úspěchu. Celkově z Michala čiší nadšení pro běhání a všechno kolem toho. Zajímají jej úspěchy jiných a dokáže ocenit i výkony, které by byly pro jeho úroveň slabé. Kuba Ferenc
trail runner
Michala jsem poznal v době , kdy se jeho fyzická i zdravotní kondice vydala špatným směrem. Sám jsem se jej pokoušel namotivovat a pomoci k nápravě. Proto jsem s nadšením uvítal jeho rozhodnutí s tímto stavem něco udělat. Za těch pár let jde na Michalovi vidět několik podstatných změn. Fyzická kondice se mu posunula na nadprůměrnou, mentálně i osobnostně je vyspělejší a jeho život nabral jiný směr, což se odráží jak v jeho sportovním, tak soukromém životě. Michal zkrátka prošel velkými změnami, kterých se spousta lidí bojí a to jej podle mého názoru opravňuje k tomu, pokusit se pomoci ke změně a dosažení životních i sportovních cílů ostatním lidem. Projevuji respekt a držím Michalovi pěsti. Michal Novák
trenér, instruktor speciální tělesné přípravy
„To nedáš“ byla vždy věta, které Michal nebyl schopen odolat. Dokázat, že na to má, že umí překonat sám sebe bylo vždy součástí jeho charakteru. Ač se to jeho okolí mohlo zdát jako sebezničující snaha, vždy předvedl vůli hodnou tibetského běžce. Honza Říkovský
skautský vedoucí, rekreační sportovec

Stáhněte si i VY můj eBook ZDARMA 10 motivačních dovedností a nastartujte svou cestu ke svým sportovním snům a cílům.

privacy Na SPAM nehraji, vaše data jsou v bezpečí!

Michal Kolář
V případě otázek a dotazů mne neváhejte kontaktovat.

Michal Kolář — michal@prolusio.cz